איך לבחור סוכן ביטוח בחיפה לביטוח דירה?

סוכן ביטוח בחיפה – אתם רוצים לבטח את הדירה או את הבית שלכם? איך תבחרו את סוכן הביטוח המתאים לכם ביותר, במיוחד אם אתם גרים בחיפה?

מהו ביטוח דירה?

ביטוח דירה כולל שני מרכיבים עיקריים, שאותם יש לבטח:

  1. ביטוח מבנה
  2. ביטוח תכולה

ביטוח המבנה פשוטו כמשמעו: מבטחים את המבנה עצמו מפני שריפה, נזקי מים או גשם ובשנים האחרונות רוכשים גם ביטוח מחברות וסוכנים בחיפה עבור רעידות אדמה; ביטוח שהוא ממש חובה בישראל ובמיוחד בחיפה.

ביטוח המבנה כולל לא רק את הקירות, את הצנרת ואת הצבע, לצורך העניין, אלא גם את כל מה שמחובר למבנה, כגון דוד השמש והקולטים, פרגולות וכדומה.

ביטוח תכולה, לעומת זאת, כולל את תכולת הבית ולמעשה את כל הרכוש שלכם שאינו "נדל"ן": רהיטים, שטיחים ואביזרים שונים, חפצי נוי וערך, מחשבים ועוד.

השאלה היא כמובן מה מבטחים ובאיזה סכום

וכאן נכנס לתמונה סוכן הביטוח:

נניח ואתם גרים בחיפה. זו עיר, שבשנים האחרונות יש בה יותר מודעות לשרפות יער, למשל. באזורים מסוימים של העיר יש יותר או פחות סיכון לפריצות וגנבות. בשכונות מסוימות הבניה נמוכה וישנה יחסית, ובשכונות אחרות – בניה גבוהה יותר, ומודרנית.

  • על הנייר כל הפרמטרים האלה קשיחים, אבל תמיד אפשר להתווכח עליהם. כך, חשוב שבבחירת סוכן הביטוח, תבחרו במישהו שמכיר את העיר ואת הסיכונים השונים.

סוכן ביטוח מקומי, בעל ותק, יוכל להתמקח עבורכם טוב יותר עם חברת הביטוח על גובה הפרמיה, בהתאם למקום בו הדירה נמצאת ולהרגלי החיים שלכם, הרבה יותר טוב ממה שאתם תוכלו לעשות מול חברת ביטוח מהסוג הישיר, למשל.

ומה לגבי התכולה?

מה תחליטו לבטח ובאיזה סכום? האם יש לכם חפצי ערך או אמנות?

סוכני הביטוח מזמינים שמאי להערכת שווי התכולה. ברוב המקרים, חברות הביטוח מעריכות את התכולה בצורה פשטנית: "כמה יעלה לכם לקנות את כל הפריטים שהיו לכם, במקרה של אובדן או נזק."

אבל מה לגבי חפצי אמנות? מי מעריך אותם וכיצד?

  • אם יש לכם חפצי ערך נדירים שאין להם תחליף או מחיר, קחו סוכן ביטוח שיש לו ידע בתחום וניסיון בביטוח פריטים מסוג זה במיוחד.

הערכת השווי יכולה להתבצע על ידי שמאי מומחה, בית מכירות פומביות או לפי מחירונים מיוחדים, אבל מישהו חייב לדעת איך לעשות את הדברים בצורה נכונה וטובה ולאזן בין הערך לביטוח וגובה הפרמיה.

לסיכום: כאשר אתם בוחרים סוכן ביטוח לביטוח דירות להשכרה בחיפה במיוחד, בחרו בסוכן או חברה שיש להם היכרות עם העיר. מעבר לכך ודאו שאתם מקבלים שרות וביטוח שמתאים בדיוק לצרכים– ובמחיר תחרותי, כמובן.