איתור נזילת מים בדירות למכירה

דירה, ולמעשה כל מבנה, מורכבת למעשה משתי שכבות: השכבה החיצונית והנראית, והשכבה הפנימית והנסתרת. כאשר אתם מחפשים דירה למכירה, כל המיקוד שלכם הוא בשכבה החיצונית, באסתטיקה, בקווי המתאר של המבנה, במרחב ובגימור שלו. את השכבה הפנימית שכוללת את תשתיות החשמל, הביוב, המים, היסודות, החוזק המבני, אתם למעשה לא רואים כלל ואין לכם כל יכולת לבחון אותה ללא סיוע מקצועי. מכל התקלות שיכולות להיווצר בשכבה הפנימית הזאת, נזילות ודליפות בתשתית המים או הביוב הן השכיחות ביותר, ואם הדירה שאתם מתעניינים בה אינה חדשה לחלוטין (ולמעשה גם אם היא כן), אתם בהחלט רוצים לבצע בדיקת איתור נזילת מים בדירות למכירה לפני שאתם חותמים.

 

מדוע חשוב לאתר נזילות מים בדירה לפני הקנייה?

נזילה היא לכאורה תקלה מאוד פשוטה – מזהים את המיקום המדויק בו קיימת נזילה , איתור נזילות מים  ומחליפים את הצנרת התקולה. סה"כ פרוצדורה מאוד פשוטה ומהירה, אלא שבפועל הפרוצדורה הזאת צריכה להתבצע סביב צנרת מוסתרת היטב בתוך קירות בטון או בלוקים, מה שמסבך את המשימה עשרות מונים. תחילה, קשה מאוד לזהות היכן בדיוק נמצאת הנזילה, שכן מים נוטים לזרום בנתיבים הקלים ביותר, וייתכן שגם אם המיקום בו הם יוצאים מן הקיר הוא בתחתיתו, הרי שהנזילה היא בחלקו העליון, והמים זורמים למטה בתוך הקיר עד שהם מגיעים לנקודת יציאה נוחה בתחתיתו.

כיום, קיימות טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לזהות את מרבית הנזילות בתוך הקירות גם מבלי לשבור את הקיר, אך אם טכנולוגיות אלה לא מצליחות לאתר את התקלה, ייתכן שיהיה עליכם לשבור קירות, וייתכן שמדובר בשבירה נרחבת, רק כדי לאתר את הנזילה ולתקן אותה. פרוצדורה כזאת, פרט לכך שהיא פוגעת באיכות החיים בדירה, יכולה להיות גם מאוד יקרה, ובל נשכח שמדובר בדירה שזה עתה קניתם. כמו כן, יש לזכור כי גם אם תוכלו לאתר את הנזילה במהירות, עדיין יהיה צורך לבצע שבירה של הקירות בהיקף לא זניח, כדי לתקן את התקלה. נראה כי זאת סיבה מספיק טובה כדי להזמין שירות איתור נזילות מים בדירות למכירה לפני שאתם מתחייבים לעסקת רכישה.

 

מי מבצע איתור נזילת מים בדירות למכירה?

השירות הייחודי של איתור נזילות מים  בדירות למכירה מוצע על ידי מספר בעלי מקצוע, ובהם שרברבים, מהנדסי בניין וחברות המתמחות בתשתיות מים ביתיות ובכלל. ככל שתפנו לגורם מקצועי יותר, כך תוכלו להבטיח שתוצאת הבדיקה תהיה מהימנה יותר, ושהבדיקה מבוצעת באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שאינן נותנות לאף טיפה דולפת לחמוק מהן. מה שאתם רוצים לוודא הוא, שהבדיקה אכן מבוצעת באמצעות מכשור מתקדם, ושמבצע הבדיקה הוא בעל ניסיון ספציפי בתחום של איתור נזילות מים בדירות למכירה בחיפה לדוגמה. אם הזמנתם שרברב שהולך ברחבי הבית ומצמיד את האוזן לקירות, ייתכן שלא הזמנתם את האדם הנכון ואתם רוצים לנסות שוב.