האם צריך לבדוק את דלתות הפנים לפני השכרת דירה?

בטרם אנחנו נכנסים לדירה חדשה, חשוב שנעשה בדיקה מקיפה של כל האלמנטים המהותיים. בדיקה שלא תחסיר שום פגם וליקוי שיש בדירה מדייריה הקודמים, וזאת על מנת שתוכלו להיכנס לדירה מזמינה, תקינה ובטיחותית עבורכם ועבור המשפחה שלכם. אנשים רבים שוכחים לבצע גם בדיקה של איכות דלתות הפנים בדירה. למעשה מדובר בגורם חשוב מאוד, במידה ויש בעיה עם אחת הדלתות יש להודיע על כך ולראות כיצד מטפלים במקרה. לעיתים החלפה של דלת תאלץ להוציא סכום כספי לא מבוטל.

חשוב לבצע את הבדיקה לפני השכרת הדירה, כיוון שבמידה ותגלו בזמן שאתם כבר דיירים בדירה, כי הדלתות חורקות או שהן רעועות, אתם עלולים להיות במצב שבעל הבית לא ירצה לקחת בהוצאה ויראה זאת כנזק שלכם בעוד שאתם גרים כבר בבית. כמו כן, ישנן דלתות שמהוות סיכון של ממש ולא כדאי להשאירן במצב זה. אין הכוונה חלילה ליצור רושם שיש חוסר אמינות שבשגרה בין בעלי דירה ולשוכרים, אך מומלץ להימנע ממצב לא נוח שכזה ולבדוק את דלתות הפנים שכן חשיבותן גדולה יותר משנדמה.

כל מטרותיה של דלת הזזה פנים

דלת הזזה פנים, למעשה מטרתה הראשונה היא ליצור אינטימיות לדיירים. היא מאפשרת סגירה של חלל שבו נרצה לשמור על שקט, שנוכל להתלבש, ללמוד, לישון ולעשות כל מה שעולה על רוחנו מבלי שאיש יפריע. פרמטר חשוב נוסף הוא האקוסטיקה, במידה ואתם זקוקים לחדר עבודה ודלת הפנים שקיימת היא דקה או עשויה מזכוכית, קשה יהיה לכם להתנתק מהרעש שיש בחוץ ולהתרכז בעבודה שלכם. דלתות הזזה פנים  חשובות גם בחללים של האמבטיה ושל השירותים, מקומות אינטימיים ואישיים במיוחד ששם אנו זקוקים לחיץ הרמטי בין שאר החללים.

 

נזקים שיכולים להיווצר בדלתות הזזה בדירה

יש נזקים רבים שיכולים להיווצר בדלתות הזזה פנים כמו חריקות, ושריטות שהדלת ספגה, או דלת הזזה שלא נסגרת כראוי, או שבר שנגלה לכם לפתע. אלו ליקויים שחשוב שתגלו אותם לפני שאתם שוכרים את הבית ותתריעו עליהם. אחרת תאלצו לקחת אותם על אחריותכם, בעיקר אם תגלו אותם כמה חודשים קדימה כשתסירו את הפוסטר מעל הדלת הזזה או הטפט שהדביקו כדי להסתיר את הפגמים שעל הדלת.

דלתות הפנים רעועות הן סכנה

עוד מומלץ וחשוב שתבדקו גם את הצירים של הדלת בייחוד כאשר אתם רוכשים דירות להשכרה בחיפה שכן מצבן יכול להיות לקוי לכן, תבדקו שהצירים אינם רפויים ושהדלת לא נעה לצדדים והיא איתנה על הקרקע. במידה ויש לכם ילדים קטנים בבית אלו בדיקות קריטיות, שכן לא רצוי שדלת תהווה סכנה לילדכם הזוחל ברצפה. דוגמא נוספת היא דלת מזכוכית, בדקו שהזכוכית אינה סדוקה, זכוכית פגומה גם יכולה להוות סכנה לכל אחד.