מי שמחפש דירה לרכישה עבור מגורים או עבור השקעה, נחשף לדירות בגדלים שונים ובמיקומים שונים ולכן עליו להתמקד בכמה קריטריונים שהם החשובים לו ביותר כמו לדוגמה שכונת המגורים, גודלה של הדירה, כיווני האוויר ואם הרצון הוא למצוא דירה שהיא חדשה יחסית או דירה במבנה וותיק. 

רכישת נכס שעבר בירושה 

אם לאחר שביקרתם בנכסים רבים, מצאתם את הנכס שהוא המתאים לכם ביותר, מתחילים משא ומתן עם בעליו לגבי העלויות ומועד פינוי הדירה.

אם רכשתם נכס שעבר בירושה יש לבצע כמה פעולות כדי לפנות את התכולה שקיימת בו. אחת הדרכים הנוחות ביותר היא פניה לחברה מקצועית אשר היא בעלת ניסיון רב בכל הקשור לנושא פינוי דירות ירושה. העובדים המסורים ממיינים את כל התכולה לכמה אופציות. יש פריטים ישנים שאין אפשרות להשתמש בהם ולכן הם נזרקים. פריטים אחרים שהם טובים לשימוש כמו מצעים מועברים לעמותות של נזקקים ולמשפחות עם בעיות כלכליות, כדי שישתמשו בהם לרווחתם האישית.

פריטים שהם טובים לשימוש אף על פי שהם ישנים כמו מיטות, ספות, כלי אוכל ועוד, נמכרים באתרים ובחנויות של מוצרי יד שנייה. יש לקוחות שישתמשו בפריטים הללו כמות שהם ואחרים יתכננו שינוי במוצרים שהוצאו בעת פינוי דירות ירושה, יבצעו בהם עבודות שימור צביעה וחיטוי ולאחר מכן ישתמשו בהם.

הדירה ריקה ומוכנה למגורים 

לאחר שכל המוצרים שנאגרו בדירה לאורך שנים פונו, זה הזמן לשפץ אותה כדי שתהיה ראויה למגורים. אנשי המקצוע בוחנים את מצבה של הדירה ובהתאם לצורך מגישים הצעות מחיר לעבודות שיפוץ.

על פי מצבה הפיזי של הדירה, מבצעים את העבודות הנדרשות כמו איטום הסדקים והחורים בכל הדירה, טיפול וחידוש מערכת החשמל. אם הצנרת הקיימת היא צנרת ברזל ישנה שיש מעליה קורוזיה וחלודה שהצטברו לאורך שנים מומלץ להוציא אותה וגם את התשתיות שכבר אינן אפקטיביות ולחבר צנרת PVC חדשה, על תשתיות טריות כדי שתהיה זרימה נאותה של המים בקווי המים והביוב. 

לאור החלפת הצנרת, מחליפים בדרך כלל גם את חיפוי הרצפה. במקום המרצפות הישנות מדביקים אריחים חדשים, כמו אריחי גרניט פורצלן בגודל המשטח ובגוון האהוב על בני הבית.

במידת הצורך מחליפים חלונות ברחבי הבית, וויטרינות בסלון, מעקה במרפסת, דלתות פנימיות ומשקופים, זאת תוך שימוש במסגרות אלומיניום חדשניות המאפשרים אטימות מצוינת של החלונות.

אחד המקומות החשובים ביותר בבית הוא המטבח ולכן משקיעים בתכנונו המחודש. ברוב המקרים מפרקים את הארונות הקיימים ומרכיבים במקומם ארונות מטבח מודרניים בעלי יכולות לנוחות מרבית כמו מדפים נשלפים, מגירות בעלות טריקה שקטה ואי במרכז המטבח כעמדת עבודה נוספת.

בטרם הכניסה חשוב לבצע הדברה מסיבית בכל שטח הבית לאור הפריטים הישנים שנאגרו בדירה לאורך שנים רבות.

מאמר זה נכתב עבור "רימקס פמילי" – דירות למכירה ולהשכרה