לרוב קשה לדעת מה לחפש בדירה חדשה, או אילו לקויות בנכס חשוב לבדוק, במיוחד כשאינך מומחה בתחום. במאמר זה נדסקס בכמה מהגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת רכישת נכס חדש או משומש. בין היתר, נדבר על גילוי ואיתור נזילות מים, תקינות של תשתיות החשמל, האינסטלציה ועוד.

השוואה בין כמה פרמטרים שונים, היא תמיד התחלה טובה לפני רכישת בית. עם זאת, זה תלוי לחלוטין בסוג הבית שאתם מחפשים. ברוב המקרים אנשים שוכחים לבדוק למשל את המרחק מבתי הספר ובתי המרקחת, כמו גם על הקרבה לתחבורה ציבורית ולצרכים אחרים. כמו כן, חשוב לוודא שהכול פועל כראוי עם שירותים כגון חשמל וגז, תשתיות מים, אינסטלציה וכו'.

מה חשוב לדעת לפני רכישת נכס?

הדבר החשוב שיש לזכור לפני רכישת דירה הוא, שלא מדובר רק במציאת מקום במחיר סביר או בעל פוטנציאל תשואה גבוה. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת בית, הכולל למשל את מצב תשתיות האינסטלציה בנכס, תשתיות חשמל, גז, ביוב ועוד.

עבור האינסטלציה למשל, תצטרכו חברה לאיתור נזילות שיכולה גם לתקן אותן. עבור תשתיות הגז, כמובן שתצטרכו טכנאי גז, עבור החשמלאי תצטרכו חשמלאי מורשה וכן הלאה. לאחר שאתם מוודאים כי הנכס במצב תקין, תוכלו להשלים את בדיקת בדק הבית ולהגיע להחלטה מושכלת.

מה עוד אני צריך לשאול את עצמי לפני רכישת נכס?

הרבה לפני שמאתרים חברה לאיתור נזילות מים בנכס, צריך קודם כל למצוא את הנכס שתרכשו. לפני רכישת בית, חשוב שיהיה מושג ברור מה אתם מחפשים על ידי שאלת השאלות הבאות, שאולי ייתנו לכם כיוון כלשהוא לגבי הנכס הנרכש.

– מה אני מחפש בנכס?

– מה הגובה של המשכנתא שאוכל להרשות לעצמי?

– מבחינת תחושת הבטן שלי, היכן אני אמור לגור?

– איך אני צריך שהאזור ירגיש?

כדי לוודא שזו ההשקעה הנכונה עבורכם, יהיה כדאי לשקול את ארבעת הפרמטרים הנ"ל. אם הגעתם להחלטה לגבי לוקיישן מסוים, יהיה כדאי להתחיל לחפש דירות באזור הגאוגרפי שבחרתם. אם אין לכם העדפה גאוגרפית, החיפוש יהיה כנראה הרבה יותר קל.

בדיקה כללית של בדק בית מומלצת לפני רכישת נכס

רגע לפני שאתם נכנסים לנכס חדש ומחליטים לרכשו, בדיקת בדק-בית היא מומלצת ביותר. הבדיקה מתייחסת לתהליך שבו בודקים את הנכס ומנתחים אותו לאיתור בעיות גדולות וקטנות. בין יתר הבדיקות, חברה לאיתור נזילות גם עשויה לפעול בשטח כדי לאתר מוקדים בעייתיים.

כך גם רלוונטי לגבי בדיקות תשתיות חשמל, ביוב ואינסטלציה, תשתיות גם, מים וכן הלאה. בסופו של דבק, בדק בית הוא הרעיון הכי טוב שתוכלו לחשוב עליו לפני שאתם מחליטים אם לרכוש נכס כזה או אחר. ככל שהבדיקה תהיה מקיפה יותר, כך תהיו יותר בטוחים ברכישה.