רכיבה על קורקינט היא הרפתקנית וחוויה מלהיבה. כאשר רוכבים בתוך העיר בין המבנים, המכוניות והולכי הרגל, חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה. עם זאת, המציאות הקשה היא שרכיבה בתוך העיר עלולה להיות מסוכנת מאוד אם לא ננקטים אמצעי זהירות מתאימים. לרוכבים יש סיכוי גבוה למות בתאונת דרכים מאשר אנשים במכונית. עם סטטיסטיקה כזו, הגיוני לקחת את הבטיחות ברצינות בזמן נהיגה. אספנו רשימה של טיפים, כדי שתוכלו ליהנות בבטחה מהנסיעה שלכם

האם רכיבה בטוחה קשורה להשתתפות בקורס?

קורס בטיחות ילמד אתכם את כללי הדרך. תלמדו גם את הפעולות המתאימות לנקוט במצבי רכיבה בלתי צפויים שעלולים להיווצר. נהיגה על קורקינט דורשת מיומנות ושיפוט טוב וקורס רכיבה בטוחה יכול לעזור לכם לתרגל אלו.

רכיבה בטוחה

איזה טיפים יש לרכיבה בטוחה?

הטיפים שיש עבור רכיבה בטוחה הם כדלקמן –

  1. בדקו את מזג האוויר לפני היציאה – גשם, קרח ושלג יכולים לסכן את הרכיבה שלכם. נהיגה באלמנטים אלה מסוכנת לרוכבי קוריקינט מכיוון שיש לכם פחות אחיזה ממכונית והראות נמוכה יותר. בחרו יום אחר אם בתחזית מזג האוויר הסוער.
  2. ללבוש ציוד מגן – ציוד נכון מגן עליכם מפני פגעי מזג האוויר, פסולת ופריחה בכביש. ציוד מתאים כולל קסדה לקורקינט, משקפי מגן, ז'קט עור, מכנסי עור או צ'יפים, מעל המגפונים וכפפות נגד החלקה. התלבשו בשכבות כדי להתאים את עצמכם לכל מזג אוויר משתנה במהלך היום.
  3. בדקו את הקורקינט שלכם לפני כל רכיבה – מומלץ לבדוק את הקורקינט שלכם לפני שאתם רוכבים על מנת לוודא שהם בטוחים ככל האפשר. בדקו את הפנסים הקדמיים, הפנסים האחוריים, האיתותים, הבלמים, הדלק, השמן, לחץ האוויר בצמיגים, המראות, הכידון והצופר.
  4. צייתו לחוקי התנועה, השתמשו באיתותים וסעו במהירות המותרת – זה אולי נשמע מתקן, אבל חשוב להקפיד על כללי התנועה, להשתמש באותות ולנהוג במהירות המותרת כדי למנוע תאונות.
  5. תהיו גלויים – אתם לא יכולים להניח שאתם גלויים לנהגים אחרים. 75% מהתאונות שבהן מעורבים קורקינטים נובעות מהעובדה שנהגים אחרים לא ראו את הקורקינט. הנה כמה דרכים להישאר גלויים: הימנעו מנקודות עיוורון של נהגים אחרים; סעו עם פנסים דולקים גם במהלך היום; לבשו בגדים בולטים או בהירים, וכן; השתמשו תמיד באיתותי ובאותות הידיים שלכם.
  6. היו קשובים וצפו בסכנות בכבישים – נהיגה הגנתית מאפשרת לכם לצפות מראש בעיות תנועה ומפגעים בכביש. חול, שמן וחצץ עלולים לגרום לך לאבד אחיזה. מהמורות ומהמורות מסוכנים באותה מידה ויש גם להימנע מהם. חוצים פסי רכבת בזווית המתאימה.

לחצו כאן למידע נוסף על דירות למכירה בקריות בסביבת מגורים בטיחותית לרוכבים